Write Better Than Talk

Assalamualaikum.
Nurul Ainie bt Zulkeri♥
Twenty-one on 11 May♥

SILA KLIK DI BAWAH INI


Sweetsour


DSK. Dip Sains Kesetiausahaan
Mar 5, 2015 | 8:59 AM | 0 panda
Assalamualaikum.
Aku rasa terpanggil untuk buat entry ini disebabkan perkara yang baru aku baca tadi.


 


Dia bercakap tentang kos aku. Ye kos Sains Kesetiausahaan. Aku nak cakap sikit apa pun kos yang kau dapat kau kena go on dengan dia. Sebenarnya ni bukan kos yang aku nak, takde dalam list pilihan aku pun.

Tapi Allah tahu yang terbaik. Dia buka jalan untuk aku sambung study kat Politeknik Mersing Johor dalam kos ni. Alhamdulillah setakat 3 sem ni pointer dapat bertahan 3 ke atas. Moga result praktikal ni pun insyaAllah begitu jugak.

Seperti yang awak nampak di atas, fucking stupid person? Ok look, takde siapa laa nak habiskan masa sia sia je untuk perkara yang sia sia. Aku pun tak faham apa yang kau kata bodoh sangat.Belajar pun bodoh ke? Ke kau yang tak belajar?

Aku malas nak cerita banyak.Best bila kita enjoy dengan apa kos yang kita amek sekali pun. Takde benda yang senang dalam dunia ni bila kita usaha.

DSK ni kalau kau enjoy dengan keyboarding, trengkas, shorthand semua boleh skor. Bukan nak cakap apa laa tapi shorthand aku 4 flat kot hiks. Alhamduillah. Tapi sekarang dah lupa sikit sebab tak praktik kan hahah

Sebagai pesanan, cuba la elakkan ambil swasta sebab yuran je dah beribu riban. Ni baru diploma pastu ada niat sambung degree lagi berapa ribu nak habiskan?

Pengalaman aku study dekat Politeknik Mersing ni alhamdulillah. Yuran baru rm200. Untuk hostel baru rm60 untuk satu semester bersamaan dengan 4/5 bulan lebih. Jimat kan? Makanan tu pandai pandai laa pilih tempat yang murah. Aku suggest kalau makan kat luar jangan macam kau ni dah bekerja. Nanti dia hentam la duit kau hahahahha. Plus,  aku tak pinjam PTPTipu sebab aku fikir setakat Mersing aku boleh la survive. Ni kalau dah study kat bandar, culture shock mmg habis laa duit engko.

So buat la pilihan yang kau rasa, kau boleh go on dengan apa kos yang kau amek. Kalau masuk PMJ, boleh laa kita kenal kenal ye dak hahahhaha

p/s Kepada org atas tu, kita lawan trengkas lah eh?



Older Post | Newer Post